GYO_logo02

Hvorfor vælge os?

Hvordan vælger du den rigtige samarbejdspartner til din nye hjemmeside?

STIL KRAV

Stil krav når du vælger leverandør af hjemmesiden

Webudbyder branchen har et lidt broget ry, men hvad skal du egentlig undersøge før du indgår en aftale?

Øget fokus på websidebranchen

Der går ikke mange uger imellem at man i medierne kan læse om et websidefirma, der har bundet deres kunder på diverse mere eller mindre lovlige abonnementsordninger og de månedlige fakturaer der trofast kommer ind ad døren til virksomhederne, lyder heller ikke på det beløb, man troede var aftalen.

Og mange har sikkert oplevet at når man så ser hjemmesiden på sin Ipad/tablet eller mobiltelefon, ja så ser den ikke ud som om den passer til formatet.

Mange sammenligner webudbyderne herhjemme med de gamle automobilforhandlere, at den vare de sælger, ikke er den vare man får, og dem findes der desværre mange af.

Betingelser med småt

Betingelserne i tilbuddet står ofte skrevet med småt, eller bliver i tilbuddet omtalt som ”en aftale” og når først aftalen er indgået, og den er typisk på 12 eller 36 måneders aftaleperiode, ja så kan det kræve både tid, penge og kræfter at komme ud af den igen.

I aftalerne er der typisk aftalt at webfirmaet ”3 timer om måneden” skal vedligeholde din SEO-løsning, samt at du kan tilkøbe ”vedligeholdelse af hjemmesiden”, typisk samme timeantal.

Man bør derfor være kritisk og læse vilkår og betingelser igennem før man indgår en aftale, selvom det tager tid og kan virke uoverskueligt.

Virker tilbuddet for ”godt til at være sandt” – ja, så er der nok noget om det …

DU SKAL SELV EJE DIN HJEMMESIDE

Hvem ejer min hjemmeside?

Sørg for at det er dig der ejer rettighederne til din hjemmeside, den skal være registeret med dig som ejer af domænet. Hvis du kontakter et webfirma hvor de kræver, eller tilbyder en løsning, hvor de ejer domænet som du så ”lejer”, ja så er det deres rent juridisk og hvis du på et tidspunkt vil skifte webfirma, ja så skal du have deres godkendelse eller købe det, og det sidste bliver nok ikke helt billigt. 

Tilvalg af funktioner

Herudover er der så mange ekstra funktioner og tjenester som kan tilkøbes, men for at kunne vurdere om de er interessante for firmaet, ja så kræver det en eller anden form for indsigt i hvad den pågældende funktion/tjeneste vil bibringe mit firma, hvis jeg vælger den til samt hvad den koster pr. måned.

Hvordan finder kunderne mig på Google?

Hvor mange gange har du søgt efter noget og fundet det på side 29?

Nej vel? Vi læser lige den første side hurtigt igennem, klikker måske om på side 2 og så kommer vi ikke længere. Når kunderne skal finde din virksomhed på Google, så gør de det via SEO-ord. SEO-ord er ord der beskriver din virksomhed/produkter/tjenester, f.eks. ”VVS-firma” eller ”Tømrermester” – de her to ord er dem folk typisk vil taste ind i Google søgningen, når de skal bruge en tømrer eller et VVS-firma.

Hvad har jeg behov for til min hjemmeside?

En hjemmeside består af den side kunderne klikker ind på, en landing page. Alt efter hvor mange funktioner du vil have på din side, f.eks. ”Hvem er vi?” – ”Vi tilbyder” – kaldet ”undersider”, ja så vælger man som standard en hjemmeside med 4. 6 eller 8 undersider.

Selve udseendet, kaldet skabelonen, er et design som man selv kan vælge både farve og layout, men for at gøre det så enkelt som overhovedet muligt, får man lov til at vælge 1 ud af 3 tilbudte design.

Når skabelonen og overskrifterne er valgt, så er det vigtigt at skrive en professionel tekst som fremhæver det du tilbyder. Herefter skal du vælge nogle fotos og måske en video? Både foto og videoer er med til at fremhæve virksomheden og gør hjemmesiden mere spændende end hvis der kun er tekst og billeder.

Hjemmesiden skal så ”gå i luften” og ligge på en server hos en udbyder, f.eks. DanDomain, som sørger for at den er kørende så dine kunder kan finde siden når de søger.

 

Vores styrke

Vi klæder dig på til en stærk online profil

Hos os får du hvad du betaler for og du ved altid hvad det koster dig om måneden, at holde hjemmesiden kørende.

Med vores abonnementsordning, kan du trygt læne dig tilbage og overlade alt vedligeholdelse af din hjemmeside og markedsføring til os.

indhold på hjemmesiden

Har du de rigtige tekster på din hjemmeside?

Faktisk skal du selv vælge mellem 5 – 10 søgeord som du syntes, beskriver din forretning/virksomhed og ud fra dem skriver man så en tekst på min. 300 ord. Vi anbefaler vores kunder at vælge 10 – 20 ord, men det er helt op til dig selv.

Det kan godt betale sig at få webfirmaet/tekstforfatter til at skrive dem for dig, så vil du med tiden komme længere og længere frem mod side 1 – i fagsprog kalder man det ”organisk vækst” – men det tager tid, lang tid og vælger dine konkurrenter at betale sig til at stå øverst på side 1, ja så vil de blive vist før dig, fordi

SEO-ordene vokser organisk, det vil sige jo flere der bruger dit ord når de søger på Google, jo længere frem kommer du, men det gør du kun hvis du har skrevet ordet i teksten på din hjemmeside.

Hvad er rimeligt at betale pr. måned?

Det kan vi ikke umiddelbart svare på, for hvor meget skal webbureauet udføre af arbejde på din hjemmeside? Men hos os ved du altid hvad du betaler for – og vi holder det vi aftaler.

Vi gennemgår søgeordene samt rapportering på de områder vi er inde over, teksten til de nye søgeord faktureres separat, så et abonnement pr. måned på vedligeholdelse af op til 20 søgeord koster 2.295.00 kr. plus moms.

Hvem holder øje med om jeg har valgt de rigtige søgeord? Så mine kunder kan finde mig?

Det bør bureauet gøre for dig, det er bl.a. den funktion et månedligt abonnement bør indeholde.

Vi kigger på de 10 ord du har valgt og kan hver måned se, at f.eks. 3 af de søgeord du har valgt, er der ingen der søger på – så det skriver vi til dig og så kan du vælge 3 nye eller have 3 mindre man kan søge på.

På den måde vil din hjemmeside langsomt blive set af flere og flere.

Ved nye søgeord skal der skrives teksten med de min. 300 ord, det koster hos os 995,00 kr. pr. søgeord, når

vi har skrevet teksten får du den til gennemlæsning og korrektur 1 gang og så lægger vi den op for dig.

 

Sociale medier

SOME - Hvad dækker det over?

Har du Facebook har du garanteret set annoncer fra mange forskellige firmaer allerede, det samme gælder på LinkedIn. På Facebook kan du bede webbureauet om at designe kampagner som målretter sig mod præcis dine kunder. LinkedIn skaber netværk og synlighed, så også her er det vigtigt at være med.

Hvor meget skal jeg bruge pr. måned på Facebook?

Vi anbefaler at du starter med at afsætte 500,00 kr. pr. måned, det er vores erfaring at du sjældent kommer derop, typisk lander en måned på mellem 100 – 300 kr.

Jeg vil godt flytte min hjemmeside over til jer?

Hvis du selv ejer hjemmesidedomænet og vil flytte det over til os, eller en anden udbyder, så sørger vi for selve flytningen fra det eksisterende webbureau og til os.

Vi indhenter din accept på flytningen over til os, så kontakter vi din nuværende udbyder og beder dem, på dine vegne, om at flytte hjemmesiden som den er, over til os.

Det tager lidt tid og ofte vil den udbyder du flytter fra, bestræbe sig på at det tager så lang tid som muligt..

Hele den her proces koster hos os 2.500,00 kr. og din hjemmeside er derefter hostet hos Curanet.

Hvad koster en hjemmeside?

Prisen på en hjemmeside afhænger af antal undersider, webskabelonen m.m., så det er ikke muligt at give en pris som ”prisen”. Men som udgangspunkt omkring 8.000 – 10.000 kr. for en enkel hjemmeside løsning. Uden abonnementsordninger…

Hvorfor skal jeg vælge Getyouonline?

Hos os får du hvad du betaler for og du ved hvad det koster dig at have hjemmesiden pr. måned, men KUN hvis du vælger abonnementsordningen, hvor vi udfører aftalt arbejde på siden, som aftalt, laver du selv det hele, behøver du ikke en abonnementsordning.

Du binder dig i 6 eller 12 måneder og når perioden udløber kan du frit vælge en anden udbyder. En flytning fra os til den nye udbyder koster dig en fast pris på 3.500,00 kr.

Der er mange tilvalgsmuligheder til en hjemmeside, men uanset hvad du har behov for, så ved du hvad det koster dig på forhånd og du godkender naturligvis det der skal udføres.

Kontakt os på  info@getyouonline.dk.

Artiklen er skrevet af Dorte Baastrup, som er direktør i webbureauet ”Getyouonline.dk”.